Bästa Zantiago!

Red på volten för första gången iår och Zantiago var jättefin ibörjan. Red övergångar mellan skritt och trav och lite halter. Krävde ganska mkt av honom och va på honom ganska mkt med tempo och att hålla igång bak. Var verkligen jättefin lite tung emellanåt och fick inte igenom ställningen till höger ordentligt. Men han var stadig i formen, jobbade på bra bak, lyssnade  bra. Hoppas han går såhär på söndag på dressyrtävlingen. Han brukar vara finare när man rider på volten än i ridhuset, han har bättre framåtbjudning då.

Men i galoppen ibörjan gick det inge bra lite tjafsigt och så va han ganska studsig. Red utan stigbyglar och brukar göra de en del nu och så fort jag ändrar sitsen och skänkel för mkt byter han galopp. Så nu provade jag att göra galoppombyte vid X på mitt kommando och han gjorde ett rent byte! blev jätteglad, trodde inte han skulle klara av det tror inte han har tränat på det någon gång förut heller. Lyckades göra typ 4 st sen orkade han inte mer men då blev han fin i galoppen sen istället. Red väldigt hårt med honom idag och han blev svettig för första gången sen hösten, han svettas inte så lätt heller. Så himla fint väder, blir så glad hoppas det är såhär en stund nu!

Nu ska jag snart åka och träna tennis med pappa. Är första gången jag spelar tennis så vi får se hur det går ;)




Zatiago idag

Zantiago blev svettig :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0