Some pursue happiness - others create it.

Nu är jag hemma. Åkte först och kollade på hästen och jag gillade den. Krävde ganska mycket ridning och påskjut bak men hon va trevlig. Men jag gillar sånna hästar. Hon hade lätt för att skjuta ut vänster bog när man skulle svänga till höger. Ibörjan fick man väcka till henne lite annars lyssnade hon inte ordentligt, lite okoncentrerad. Men hon har inte varit igång så länge nu eller gått så hårt i sommar. Lite tung ibland och svårt att få ihop henne men som sagt inte helt igång och tyckte annars hon kände som en trevlig häst tror att med lite mer träning och igång kan hon nog bli fin. Gick annars ganska stadigt i form verkade okompliserad så att hon var ganska lugn och verkade ha ett väldigt bra psyke. Snäll ananrs att göra iordning, trygg och lugn. Hon har tävlat i dressyr LB och LA med 67% så det är ju ganska bra. Hoppning klubb 90cm. Men hon är inte jättemycket hoppad utan det är dom här två åren som ägaren haft henne som hon hoppat innan var hon bara dressyrriden.Tyckte framförallt ibörjan att hon markerade i vänster fram där hon haft skada i bogen. Men det blev mindre sen när hon kom igång. Men hon har inte varit igång så mkt nu och reds igång i mars och tagit det lugnt då och sen nu i sommar. Behöver inte vara något men om hon skulle vara intressant får vi kolla upp det. Vill iaf prova henne igen och hoppa och rida ut och känna henne då också.

Efter det så fick jag rida Masala. Ibörjan var det svårt. Jag var lite spänd och hon var antingen sprining eller så tog jag tillbaka henne för mycket. Hon kräver lixom att man är mjuk men samtidigt rider, hade svårt att få till balansen där mellan. Men se gick det bättre och hon är verkligen en rolig häst med tanke på att hon är så känslig och man lär sig få fina hjälper med en sån häst. Fick hoppa några skutt sen och sista gången var hindret 1m. Masala tycker det är så roligt och hon är verkligen rolig att hoppa. Kände mig lite ringrostig i balansen, har ju inte hoppat på flera månader men jag hoppas Masala klarade sig :P Det var iaf jättekul och tack till Malin som lät mig rida hene :)

Rolig rid-dag och kände nu när jag var i stalet att jag bara ville ha en häst och ställa in där så jag kunde få pyssla och hålla på och sen rida :P Men den här idag kändes iaf bra så vi får väl se, jag kanske inte behöver vänta så länge till.

Lite film från när jag red hästen idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0