Moa :)

Jag är helt slut. Haha den som säger att det inte är någe jobbigt att hålla på med hästar har antagligen inte provat på det själv. Jag har varit lite dålig på att träna den senaste månaden men jag ska ta itag i det nu på jullovet. Det var så himla kul att vara i stallet idag iaf. Moa måste vara världens coolaste häst. Hon har varit här i två dagar och är inte heller någon häst som är van att åka bort mycket och ha andra ryttare, men så himla lugn endå. Hon är verkligen super mysig att hålla på med och jättecharmig dock lite tiggig men det ska vi nog få bort ;)

Jag kände på benet idag men jag kunde inte känna ngt då iaf, gick ner till ridhuset och skrittade och travade lite på långa tyglar och kunde inte känna att hon markerade ngt. Farmor och Classe var också med och de såg inget heller. Som sagt var det nog bara en överansträngning efter allt pulsande i snön igår. Moa blev väldigt nyfiken på allt som kunde finnas i ett ridhushörn så lite spön och gummisnoddar hade hon ner på marken, hälsa på Zacke (hunden) ville hon också göra. När vi skulle gå upp låg det en ganska stor svart grej och något annat mitt i vägen som nog många hästar hade hoppat till för men Moa skulle bestämt gå fram och nosa och kika runt där. Sen ville hon gå in i en snö hög också, varför nu det skulle vara kul?, men det ville inte jag så då fick hon inte det :P
Det känns iaf jättebra med Moa och hon är verkligen en supergullig häst.


Söta Moa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0