Usch

Red ju nyårscupen igår och det gick sämst. I hoppningen så vägrade han på stakethindret. Kände innan att han började tveka så tröck på lite mera men ändå så skulle han vägra. Det var så fånigt, jag menar det var 60cm ahh. Försökte få honom att hoppa stillastående över men nej det ville han inte. Andra gången hoppade han över. Sen var det paus och då skoddes Zantiago. Sen var det dags för dressyren och Zantiago kändes konstigt. Han lyssnade inte alls för skänkeln, trög var han. Ganske stel och vinglig. Vet inte om det kanske var för att det var så kallt eller för att han precis hade blivit skodd eller ngt annat. Sen när jag väl red programmet fick jag för mig att jag skulle rida sepentinbågar fast jag skulle vända över banan så då fick ja ju avdrag på 2 poäng. Kom inte sist på hela cupen iaf 8 av 11 :P. Lite jobbigt när han kändes så bra på träningen dagen innan. Men aja nästa gång ska det gå bra iaf ;)

Idag hade jag utsläppet imorse. Nu ska jag snart plugga lite. Har prov nästa vecka och så behöver jag träna engelska.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Svar: Ja visst är det tråkigt.



2010-01-07 @ 11:40:46
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Felicia mix

Tack, vad kul!

Angående tävlingarna, på det igen bara. Det krävs några motgångar för att man ska glädjas åt framstegen ;)

2010-01-07 @ 23:39:21
URL: http://www.feliciamix.wordpress.com
Postat av: Melinda

Han kanske hade lite träningsverk eller något. I alla fall, analyserar man sina motgångar lär man sig mer av dem, än av framgångarna :)



sv. ja, det ska bli superkul. har jag tur får jag se en fölning - de skulle ha 3 i maj och jag kommer sista veckan i maj..

2010-01-08 @ 16:03:53
URL: http://munderstreckn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0