When the world says, "Give up," Hope whispers, "Try it one more time."

Idag var det första dagen på sommarjobbet på Skutan. Gick väl bra, fick inte gör så mycket just idag men blev lite mocka, smörja ridutrustningar, gå promenad med en häst, spola av en hästs ben med mera. Är två till som sommarjobbar samtidigt som mig också.

Efter jag vart på Skutan var vi och kollade på hästen som jag berättade om igår. Otroligt gullig och söt häst. Verkligen jättesnäll och mysig, gav ett väldigt bra intryck när man såg henne första gången. Välidgt mjuk och fin i munnen. Var lite vinglig ibland så man fick tänka på att rama in henne och ha ett bra stöd på yttersidan. Lyssnade bra för skänkeln. Ibörjan när jag travade blev hon lite springig och slog i med benen. Men gick bra sen när jag kortade upp henne. Lite låg i formen men absolut inte tung, men det är ju sommarlov och hon var inte i full kondition, lite tjock just nu också. Hoppade några skutt och det kändes bra, bjöd ganska bra på hinder och verkade inte allas tittig. Red över en stor vattenpöl och brydde sig inte om de gula sockerbitarna som stod under hindret. Gillade henne jättemycket och tror att det kan vara en häst som passar mig och även min syster. Malin red en kort stund och kände på henne lite och även hon gillade henne. 100% trafiksäker, okompliserad i hanteringen och verkade väldigt lugn och harmonsik. Tjejen som har henne har haft henne i 1 och 1/2 år och innan det kunde hon nästan ingeting och med tanke på den korta tiden tycker jag hon har gjort ett jättebra jobb. Känns som att hon är utvecklingsbar och har kapacitet för mycket mera. Har ju inte råd med värsta värsting hästen så den här känns väldigt bra med tanke på vad vi har råd till. Verkade fin i kroppen annars förutom att hon nu var lite tjock. Blev glatt överraskad av den här hästen för det var inte vad jag hade trott. Bra at hon var lite åt det kraftigare hållet då hon är ganska liten. Måste tänka en stund nu och granska filmen lite mer, så får vi se men tyckte verkligen om den här hästen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0