Hästtest :)

Haha gillar och fylla i sånna här hästtest så här kommer en lång än ;)

Har du fått en häst att arbeta i önskvärd form? Japp

Har du hoppat med fler än 5 hästar? Haha ja kan man säga

Har du hoppat 40 cm? Mmm

Har du hoppat 60? Jaa

Har du hoppat 1 meter eller högre? yes box

Har du hoppat en oxer? ja,

Har du hoppat studs? ja

Har du hoppat en kombination? Ja det har jag

Har du ridit ut i skogen någon gång? Gissa?

Har du ridit ut på en långritt? Ja typ kanske red 3-4h

Har du ridit ut och fikat/ätit? Japp

Har du sett vilda djur när du är ute och rider? Ja alla möjliga

Har du galopperat på ett fält någon gång? Ja, many times

Har du hoppat över fallna träd, stubbar, stenar och sånt? Japp

Hr du haft kapplöpning med andra ryttare och vunnit? Ja, vet faktiskt inte om jag vunnit någongång

Har du sovit ut i skogen och sovit i tält någon gång? Ja men inte med häst

Har du longerat en häst? Ja

Har du ridit på en häst utan någon utrustning? Jag tror det

Har du fått en häst att lägga sig ned? Nej

Har du ridit i spansk skritt? Nej men skulle vilja

Har du suttit på en häst som stegrat sig? Ja fast inte typ helt stegra

Har du fått en häst att galoppera efter dig? Jaa

Har du badat med en häst någon gång? Japp

Har du suttit på en häst som skenat? Haha jaa

Har du ridit ett dressyrprogram? ja

Har du tävlat i dressyr? Ja

Har du tävlat i hoppning? Yes!

Har du tävlat i fälttävlan? Nej men skulle vilja

Har du ridit på islandshästar? Mmm

Har du gått på ridläger? Börjar bli trött på att svara samma sak hela tiden men ja det har jag

Hur många hästar har du ägt? Ingen men snart blir det nog iaf 1

Har du tävlat någon annans häst? ja, både på ridskolans, medryttarhästar, hyrhäst och halvfodervärdshäst ;)

Är dina föräldrar häst intresserade? Mamma är

Hur många rosetter har du? 15

Har du ramlat av någon gång? Jaa fast det är många kvar till 100 ;)

Hur många gånger har du ramlat av? Kommer jag inte ihåg

Har du skadat dig när du har ramlat av? Nja inte direkt

Har du brutit något när du ramlat av? Nej *peppar,peppar*

Har du svimmat när du ramlat av? Nej inte hittils

Har du ramlat av över ett hinder? Jaa

Skrattar eller gråter du när du ramlat av? Nu skrattar jag nog mest eller så är jag bara neutral när jag var liten grät jag.

Har du ramlat av på en tävling? Nej det tror jag inte


Har du en egen häst? Vi låtsas som att jag har Zantiago (hyrhästen) nu så det blir roligare att svara på frågorna ;)

Vad heter hästen? Zantiago <3

Tycker du att den har ett fint namn? Ja, jag gillar det

Vad kallar du hästen? Haha ja han har fått kallas allt möjligt

När föddes den? 1993 samma som jag

E? Gandhi RNF

U? Don't know

Hur länge har du haft den? Hade honom i ca två år

Vilken färg? Svart/brun

Tecken? Liten fjutt stjärna i pannan och sen några på bene som jag inte kommer ihåg :P

Är den tävlad i hoppning? ja

Vilka klasser/hur högt? upp till lb tror jag

Är den tävlad i dressyr? Jaa

Vilka klasser? Samma till LB I think

Är den tävlad fälttävlan? Vet inte, inte med mig iaf

Vilka klasser? -

Har den haft föl? Nej fast skulle gärna vilja ha en avkomma efter hnm ,synd att han e valack bara.

Hur är den i skritten? Ja den är väl bra

Hur är den i traven? Ok, inget direkt steg recis

Hur är den i galoppen? Ok, har svårt för att jobb och ta i ordentligt

Kan den skänkelviknngar? ja

Kan den galoppombyten? nja ibland

Håller den formen i halten? Inte alltid

Är hästen pigg? Ja ute och i hoppning, dressyren orkar han inte alltid om man jobbar hnm och då blir han lite seg.

Är hästen seg? lite i dressyren

Är hästen het? Nej inte het direkt men pigg och glad är han

Är hästen tittig? Nej typ aldrig kanske lite ibörjan innan vi lärde känna varandra men sen var han lugn som en filbunke!

Har ni galopperat på en äng tillsammans? Ja, härliga minnen <3

Har ni hoppat tillsammans? japp

Har hästen bra hoppteknik? Den är ok, kan få ganska bra vid lite högre höjder

Hur högt har den hoppat? med mig 1m

Står hästen i box? Ja när han var hos mig gjorde han det

Går hästen på lösdrift? Nej inte när jag hade han

Går hästen i hagen varje dag? ja "-"

I en stor eller liten hage? Den var inte så stor tyvärr

Hur ofta rids hästen? När jag red han ca 6 dagar i veckan

När du rider den vad gör ni då? Varierat hoppning, dressyr, uteritt, markarbete

Hur länge brukar du rida den? 45min-1h

Är den svår eller lättriden? Han är ganska svårriden om man vill få honom att jobba men går ganska snällt om man bara sitter men som nybörjare kan han ibland uppfattas stark.

Hur länge tror du att du kommer ha hästen? Har hnm inte längre :(

Rider du privatlektioner med den? Ja det gjorde jag

Hur länge håller de på? ca 30-40min om dressyr hoppning ca 1h

Är hästen snäll i stallet? ja, kan va lite små tjurig vid sadling

Håller du på med den i boxen eller stallgången? Både och men vanligast i stallgången

Tror du hästen gillar dig? Det hoppas jag

Gillar du hästen? Ja väldigt mycket!

Nämn 3 saker som är - med hästen? Han är för liten, för gamal och tyvärr lite "förstörd" då han flyttat runt till så många olika ryttare och blivit riden av alla möjliga.

Nämn 3 saker som är + med hästen? Det finns så många, man kan inte annat att älska den hästen!

Vad har ni för mål inom den närmaste tiden? Tyvärr kan jag inte ha några :(

Sista frågan, har du någon gång sagt ” jag älskar dig” till hästen? Jaa och jag har verkligen menat det!



Världens mest undebaraste häst, det finns ingen bättre än du, glöm aldrig det <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0