Zackarias

Fick en fråga här på bloggen om jag kunde skriva lite om hästen jag just nu kollar på. Så här kommer lite fakta om honom ;)



Namn: Zackarias (Zacke)
e: Zephyr 829
Född: 2004
Ras: Sv halvblod
Färg: Svart
Tecken: Stjärna och snopp

Ägaren som har honom nu har haft han sedan han var 2 år. Reds in som 4åring på strömsholm och har sedan dess varit ganska sparsamt riden. Tävlad några klubbtävlingar i dressyr och hoppning. Kan grunderna men behöver utvecklas och musklas mer. Trevlig häst som verkar ha ett bra psyke. Snäll i hanteringen och är på så sätt en ganska okomplicerad häst. Om jag köper honom kommer jag behöva lägga mycket tid på grunderna och att han ska jobba korrekt. Det är lite att börja om och forma som man själv vill däremot ser jag det som en positiv sak och är redo att lägga ner den tida han behöver. Jag tycker det ska bli roligt och kmr säkert bli lärorokit också. Jag tycker otroligt mycket om honom, framförallt hans personlighet. Han är verkligen min typ av häst och jag kände att det klickade direkt. Han står just nu på Ekeby gård i tungelsta där han kmr få stå kvar om jag köper honom. Som jag berättat i tidigare inlägg kan jag bara köpa ett sto i det stallet jag har nu.


Kommentarer
Postat av: Aet

Hej Elin!!! Kommer du ihåg mig? (: Hoppas du flyttar till Ekeby, superfina ridvägar och allt + om jag skaffar häst igen kommer jag stå i ett stall i närheten. Då kan vi kanske rida ut tillsammans hehe.

Aja, du får ha det bra <:

/aet

2010-11-16 @ 21:03:57
Postat av: Elin

SV: Hej Aet, haha klart jag kmr ihåg dig! :P Ja nu kmr jag inte köpa Zacke, om jag hittar ett sto kmr jag stå kvar där jag står nu men hittar jag en valack kanske jag kan stå där :) Det vore kul! ;)

Ha det bra! :)

2010-11-17 @ 15:26:06
URL: http://elinpamlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0