Hästtest..igen

Här kommer ett sånt där roligt hästtest igen.

Första hästen du red? Bamse, en shettis

Första hästen du hoppa med? Det är för länge sen för att kunna komma ihåg 

Första älsklingshästen? Bamse tror jag

Första uteritten? Kommer inte ihåg den men den var på Bamse iaf

Första tävlingen? Haha det kommer jag inte heller ihåg :P

Första ridlägret? Vendelsö ridskola (dagridläger)

Första sköthästen? Vet inte :P 

Första egna ponnyn? Inte haft någon egen men Zantiago (hyrhäst) kändes som min egna

Första egna stora hästen? Snart så vet jag vem det är ;)

Första hästen du reda barbacka på? Haha ingen aning

Första hingsten du red? kommer inte ihåg vad han heter men en lusitano hingst var det :)

Första stoet du red? Kmr inte ihåg sånt här

Första valacken du red?
Bamse

Värsta hästen du ridit? Provade som medryttare på en häst och ägaren sa inte riktigt saningen om hästen vilket jag tyckte va vädligt dåligt då det var en stor häst och jag var typ bara 13år. Den hade blivit misshandlad innan och när någon ny ryttare hoppa upp så i galoppen bockade hon som en tok, hur stort som helst. Tror jag ramla av minst 10 gånger med sen orkade jag inte mer :P

Värsta ridläraren/tränaren du haft?
Ingen har direkt varit jättedålig

Värsta ritten? När jag och en kompis red ut så skenade hästarna, var inte läskigt men väldigt pinsamt tyckte jag då pga några grejer.

Värsta avtrillning/avkastningen? Har inte haft någon farlig direkt.

Största hästen du suttit på? Någon tinker jag red på en turridning 

Minsta hästen du ridit? Tror det är Bamse

Minsta hästen du suttit på?
  Bamse

Äldsta hästen du ridit?
Tintin tro han va typ 23 när jag red han

Yngsta hästen du ridit?
Focus, då var han 5år

Din favorit B ponny?
Vet inte

Din favorit C ponny? -

Din favorit D ponny? Zantiago <3

Din favorithäst? Har ingen just nu

Din favoritsadel?
No idea

Ditt favoritträns? Ett dylonträns jag har

Ditt favorittäcke? Hmm.. svårt

Din favoritgrimma? Min röda repgrimma

Ditt favoritschabrak? Har många

Pullar eller engelsk?
Inget av det

Benskydd eller benlindor? Benlindor är snyggast

Skor eller barfota? Skor

Lång eller kort man? Lång om den är vårdad

Ljus eller mörk fux?
Mörk :)

Ljus eller mörk brun? Mörk

Svart eller vit? - Svart

Bred eller smal bläs?
Bred tro jag

Stjärn eller bläs?
Stjärn

Med eller utan strumpor? Strumpor om det är på alla fyra

Syntet eller läder sadel?
Läder ofc!

Hopp eller dressyr sadel?
Dressyr

Hoppning eller dressyr? Båda :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0