"Dreams are true while they last, and do we not live in dreams? "

Usch, va absolut inge roligt att vara i skolan idag. Jag var otroligt trött, snorig och så fort jag satte mig ner blev jag täppt och kunde inte andas. Jag ville bara hem och att sen orka med att koncentrera sig? kan säga att det mesta gick in i ena örat och ut i det andra. Men nu är jag hemma igen och med nässpray och en varm kopp choklad med grädde så mår jag bra igen :)

Tänkte på en sak igår. Jag blir aldrig sjuk, kanske kan bli lite snuvig någon dag eller två men annars inget... förutom en gång per år. Då blir jag sjuk och det är alltid här i oktober/november månad och det är samma grej varje år- förkyld, feber, ont i huvudet och halsen. Den här gången har dock varit lite lindrigare en dom andra åren. Det har vart så här i ganska många år nu. Min kropp måste typ vara mer mottaglig för sjukdomar just nu och sen när jag vart sjuk en gång så väntar den ett år tills nästa gång. Konstigt men sant.

Just en rolig grej som hände igår natt. Haha det var helt sjukt. Klockan var typ halv 11 och jag sov. Jag drömde att jag inte kunde sova och att jag låg och vände och vred mig i sängen på grund av det. Kändes som om jag var vaken men det var jag inte. Så helt plötsligt ser jag en vit, stor, fet spindel på min byrå. Så jag blir skiträdd, hoppar upp ur sängen. Springer ut till soffkanten och sätter mig där (Det här gör jag alltså på riktigt). När jag sitter där så vaknar jag (jag tror det är då jag vaknar, vet egentligen inte när, om det kansker var så att jag vaknade medan jag sprang). Jag tror det jag sett, det där med spindeln, är sant. 

Så jag ropar tydligen på mamma och pappa och säger att jag såg något vitt. "Vaddå för vitt säger mamma" och jag svarar "en spindel" "Men du drömde säkert bara säger pappa då". Så mamma och Jessica (syster) kommer och tittar i mitt rum och jag kollar också så jag ba "men jag såg den där".  Jag går sen och lägger mig igen och jag hör hur Jessica skrattar i sitt rum så då börjar jag också skratta. Sen kommer jag på att det bara var en dröm det där med spindeln och att jag faktiskt drömde att jag var vaken, blev sen osäker på om det här med mamma och Jessica precis hänt men det var iaf på riktigt :P.

Haha det kändes skitkonstigt för jag trodde verkligen jag var vaken och känner typ halvt hur jag springer från mitt rum men vet egentligen inte riktigt när jag vaknade. Det var som om jag blunda och såg allt framför mig och sen när jag öppnar ögonen så märker jag inte det utan fortsätter tro att det som jag just drömt händer. Lite komplicerat men det var ett tag sen som jag gick i sömnen och det här var nog den konstigaste som jag själv varit medveten om ;)

Oj,oj, det var länge sedan ni fick ett sånt här långt inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0