Hoppas!

Lång dag idag. Började kl 8 och kom inte hem förrän typ en kvart sen. Stanna kvar efter skolan en stund med Ebba, vi hade tänkt att plugga men det blev inte riktigt så. Vi var med två till så vi satt och prata massa ist. Haha Ebba fixa facebook till mig då också, vi får väl se om jag orkar vara inne nåt ;) Mamma kom och hämta mig och Ebba sen.

Glömde berätta hur det gick i söndags. Jag var och provred två hästar. Sammanträffande nog stod båda hästarna i samma stall. Den första var ett mörkbrunt sto, tror halvblod. Jättefin och lättriden i dressyren. Ganska fint steg och gick stadigt i form. Däremot var han väldigt svank och plus att hon inte hoppar, altså hon kan skutta över något litet hinder men ingen direkt teknik vilket antagligen kan ha och göra med svanket eftersom det bli jobbigare att bära upp ryttaren m.m. Därför kommer jag inte vilja köpa henne.

Den andra hästen var raka motsattsen. En häst som älskar att hoppa. Hon var en skimmel på ca 158 och född 2002, super gullig. Hon har däremot inte blivit riden så mycket. Första ägaren hon hade red in henne sedan såldes till nuvarande ägaren men "glömdes bort" då hon har massa andra hästar så hon satte henne hos en tillridare och hon har ridit henne i 4 mån nu så hon är inte helt igångsatt. Hon kan grunderna i dressyren men behöver stärkas mycket mer. Hon var ganska känslig men verkade väldigt positiv till arbete och försökte göra rätt. Jag vet egentligen inte riktigt vad som gjorde att jag gillade henne men hon var rolig att rida och jag är ganska lugn/snäll som ryttare och det verkade som att den här hästen behöver det. Tillridaren verkade iaf gilla mig ganska mkt :P Hon var mycket bättre byggd exteriört än den förra och kan säkert med mer träning bli riktigt fin. Hoppade henne inte men där ska hon tydligen vara ganska duktig. Imorrn åker jag och tittar när tillridaren rider med henne för sylve söderstrand så får vi se hur det ser ut då. Ska komma och prova hoppa henne sen också och jag hoppas den här verkligen är något då den verkade stäma in på alla andra krav jag utanför ridningen :)

8årig hopphäst. Hästar säljes
Skimmeln jag provred :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0