Viento

Det blev lite ändrade planer igår. Tillridaren skulle hoppa en annan häst på träningen så istället fick jag rida viento efter hon hade tränat klart. Fick skutta över några små hinder och hon kändes super. Hon känns mer rutinerad i hoppningen än dressyren. Hon är inte i så bra kondition så hon blev trött ganska snabbt. Om vi skulle köpa henne så kommer det bli mycket stärkande och konditionsarbete. Dressyren är inte precis den bästa men även fast hon är ganska ostadig just nu så gillar jag henne. Det är en häst som jag kan utvevcklas tillsammans med men det kommer nog krävas en hel del jobb för hon är inte så lättriden heller men jag tycker bara det är kul, på något sätt är det dom här hästarna jag fastnar för. Jag tror på henne och att hon har kapacitet framförallt i hoppningen. Vi får se vad som händer :)


En bild på Vientos pappa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0