Knowledge of what is possible is the beginning of happiness

Åh vad jag e glad. Kände väldigt bra idag när vi titta och jag red hästen igen. Vi titta först på henne när hon longerades sen satte jag upp och fick hoppa några språng. Jessics kände en stund på henne sen också. Annica kunde inte känna några större fel på henne, som vi såg förra gången var hon lite stel ibörjan i vänster bog där hon gjort sig illa men det släppte sen. Så det sitter nog lite kvar sen skadan men med lite massage och stretching så kmr nog det där försvinna. Tror att det är en häst jag kan lära mig mkt på det jag just behöver träna på är att bli mer konsekvent i min ridning. Den här hästen böhöver mkt påskjut bak och jag kan ibland ha en tendens att sitta och klämma utan att det händer något. Behöver vara lite mer kvickare och bestämd i mina hjälper och att det jag vill verkligen går igenom, vilket den här hästen verkligen behöver och att hon sedan kan bli känsligare vilket hon inte är speciellt mkt nu. Sån trevlig häst med ett jättebra psyke och gansak bra förutsättningar. Jag tror jag kan ha mkt kul med den hästen. Vi ska ringa imorrn och diskuter pris och lite sånt och sen isf ta ut en veterinär som kan besikta henne. Hoppas verkligen det här går vägen för gillar henne! :D


Bild på Mignon Lynghöj, hästen jag tittat på, bilden är från 2006 (då var hon 5 år) med förra ägaren som jag hittade här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0