Hallå där!

Äntligen, med lite krångel funkar internet. Nu surfar jag via mobilens internet. Jag har det jättebra här hos Suvi som jag jobbar hos. Jag får göra lite allt möjligt som man brukar få göra i stall, fixa hagar, mocka, fixa vatten, pyssla om hästarna, gå promenader med hästarna, tvättat hästtransport, skrittat ut på några hästar m.m. 

Har ridit lektion på Moa två gånger hittils och det har känts riktigt bra. Focus har legat på att få henne rund, ihop och igenom i sidorna. Idag när jag red blev hon riktigt fin, loss i sidorna och så släppte hon igenom bra i ryggen. Jag fick till skänkelvikningarna också som har varit ett litet problem tidigare. Jag tror Moa trivs här för hon känns piggare än vanligt eller hon känns mer på hugget än vad hon brukar göra. Eller så är det för att hon får sova inne och vila upp sig lite, annars har hon ju stått ute på natten också. 

Jag bor ju i mitt eget lilla hus och det känns ungefär som om jag flyttat hemifrån. Lite konstigt känns det allt. Laga mat, diska och plocka åt mig själv och äta middag själv. Ingen tv som låter eller föräldrarna eller syster som gapar, haha det är så tyst! Det är ganska skönt, iaf efter de här dagarna så blir man verkligen helt slut på kvällarna och då är det skönt att koppla av alldeles själv.

Jag trivs iaf jättebra och alla här är trevliga. Det kanske blir uppdatering imorrn om jag orkar. Ska försöka ta lite bilder på Moa imorrn som ni kanske kan få då också.
Ha det gött så länge! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0