Träning - styrke (stationer)

Skönt med lite träning. Körde staioner idag, dvs olika styrkeövningar på olika stationer. Körde 1 min på varje station och 3 varv. Blev blanade övningar med både armar, ben, mage och lite rygg. Värmde först upp i 10 min och efter det körde jag stationerna i 30 min utan vila och som avslut stretching. 

Dessa övningar körde jag:
  • Utfall med hantlar: Ta ett steg framåt med det ena benet och sänk kroppen genom att böja på knäna så främsta benet är i ungefär 90 grader. Ta sedan ett steg tillbaka till utgångspositionen och upprepa övningen med det andra benet.
  • Stående axellyft åt sidan: Stå i grundposition. Greppa hantlar med armarna hängande mot golvet. Lyft hantlarna utåt sidorna till axelhöjd med bibehållet raka armar. Återgå till startposition.
  • Plankan: Ligg först på mage. Sätt i underarmarna i golvet så att armbågen hamnar under axlarna. Sätt i tårna och häv dig uppåt så att du står rak som en planka.
  • Vindrutetorkan: Ligg på rygg med armarna utrstäckta längs sidorna. Håll ihop fötterna och pendla med benen från sida till sida.
  • 3 övningar på träningsmaskinen som inefattar armar och ben (vet inte vad det kallas)
  • Upphopp och armhävning: Gör först ett upphopp alltså böj på knäna och hoppa uppåt, går sen ne på knä och gör en armhävning, antingen på knäna eller vanliga. Ta sen kraft med armarna för at komma upp igen och gör ett till upphopp och sen armhävningen igen osv.
 
  • step up: Spring upp och ner för en ramp som bilden visar. Tänk på att lyfta på benen och fötterna!
Träningsgrad: Medel
 
OBS
De flesta bilderna och beskrivningarna är lånade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0