Behind every great man is a woman rolling her eyes

Jag ska skaffa en stegräknare, jag måste göra av med massa kalorier som jag får springa på jobbet. Kommer folk hela tiden och fort ska det ju gå! Jobbade till 20 igår så det blev nästan nattritt för Moa. Red i ridhuset och fortsatte träna på det jag fick träna på för Anna. Dvs rörlighet, smidighet och bärighet. Red först skänkelvikning in till mindre volt (jobbade på stora volten), sen gick jag över till övergångar på 10-meters volter. Sen blev det lite enkla galoppombyten på en 8-volt. Moa jobbade på fint och var vädligt positiv vilket betyder mycket energi och ambitiös. Det är ju småsaker som kommer upp hela tiden som hon behöver bli bättre på, ibland saknar hon styrkan, hon tappar energi, tappar bakbenen, behöver bli kvickare osv. 

Idag red jag innan jobbet så blev en tidig morgon, det känns i huvudet. Men imorrn ska det sovas! Red ut och klättrade en stund i skogen, skuttade äver en liten stock och det var jättekul enligt Moa. Red sen runt på vägarna och jobbade henne. Hon jobbade på bra även idag, blev lite överambititös i galoppen och då vill hon gärna börja med galoppombyten. Men lyckades få tillbaka henne ganska snabbt.

Nu ska jag inte trötta ut er med massa text. Sommarmiddag med grillat och potatissallad väntar i köket. Sen blir det filmkväll med goooodiiisss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0