Nu fick jag något att tänka på

Trött cheeey! Somnade sent igår och en tidig morgon idag. Red lektion för Anna imorse. Ibörjan blev det mest tänk på rörligheten och att få fileerna uppe på ryggen mjuka och varma. Blev därför arbeta på volten, med skänkelvikning in på mindre volt, rund i formen, fältsits, för att bara få igång hela kroppen. När hon sen kom igång ville jag träna lite övergångar och så blev det. Övergångar mellan galopp och trav och galopp och skritt. Moa blev väldigt ambitös men jättefin var hon. Det går bara framåt hela tiden nu vilket är jättekul.

Sen fick jag minsann något att fundera på. Anna frågade vad jag skulle göra i höst och jag sa att jag skulle ta ett sabbatsår. Så hon tyckte jag skulle åka till Ferdi/Micahel Eilberg i England och jobba och ta med mig Moa! Hon var där och jobbade för länge sen men hon känner Ferdi. Så om jag vill kan hon slå han en signal. Känns jättekul att hon frågade just mig. Jag tror jag skulle lära mig väldigt mycket och det är nog en riktig livserfarenhet. Men det är en del att fundera över och framförallt hur mycket allt skulle kosta. Men en sån här chans kanske man bara måste ta?

Haha lite komiskt att det stog i mitt horoskop att jag skulle få en positiv överrraskning idag X)

Mike riding World Champion 5 year old, Woodlander Farouche
Michael Eilberg på Farouche som han vann ungehäst VM med 2011
Bilden lånad här ifrån




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0