Can anybody find me somebody to love?

Är det redan tredje advent? Tänk när man va liten, då kändes det som en evighet fram till julafton. Nu bara springer tiden iväg.. Blev julklappsshopping med mamma och Jessica i förmiddags. Har väl julklappar till de flesta nu iaf, tur att man inte har så stor släkt. 

Det blev hoppträning för Caroline med Moisen. Vi va bara tre stycken. Vi fick hoppa lite olika linjer och på slutet en bana. Red med fiddlers sadel. Moa kändes jättefin, hon va väldigt lydig och reglerbar. På slutet hoppade vi något högre (90cm-1m). Jag fick till en bra galopp men väl fram till hindret vill jag gärna att hon ska hoppa av för långt ifrån. Jag känner mig tryggare med det än om vi skulle komma för nära. Så jag släpper henne för tidigt vilket gör det jättesvårt för Moa, hon får lite panik och tycker att hon inte får någon hjälp av mig alls däruppe och då blir det stopp. Men när jag väntade ut henne och la henne lite närmare så hoppa hon jättefint och utan några problem alls. Det är det jag behöver träna på. 

Det är ingen som kan filma oss nu för tiden eller ta kort för den delen. Så ni får nöja er med gamla bilder.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0