God jul?

Förlåt för min dåliga uppdatering men har inte orkat. har jobbat som en tok och varit i stallet. Känns inte alls som det är julafton. Har ingen julstämning alls. Har sovit så dåligt de senaste dagarna pga att jag haft ont i ryggen och axlarna/nacken. Sista stunden på jobbet igår hade jag riktigt ont. Måste nog kolla upp det där. Är väl antagligen överansträngd eller nåt. Så är jag förkyld också.

Igår red jag ut och det slutade med att Moa skena hem utan mig på ryggen. Jag va väldigt trött så tänkte bara ta en ganska kravlös tur. Tyckte hon kändes lugn och lydig i början. Tänkte att jag behöver nog inte jobba henne speciellt mycket. Galopperade och jag lät henne rulla på i det tempot hon ville. Men så började hon smygöka och tillslut bocka och busa. Det är jag ändå van vid så då sitter jag kvar. Saktar av men då är hon ganska mycket uppe i varv. Kommer en stor lastbil på motorvägen så då hoppar hon åt sidan. Där lutar det lite och hon snubblar till och ramlar omkull! Då är det lite svårt att sitta kvar och Moa slänger sig upp igen och kutar hem. En man lyckas fånga henne på vägen. Jag kände inget alls och Moa verkade inte ta någon skada heller. Vi landade i mjuk snö båda två. Så kan de gå.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0