Jag är lyckligare nu!

"Det finns två tillfällen när en ridlärare vill sitta upp på sin elevs häst och det är när det går ritkigt dåligt eller när det går riktigt bra" Annas kommentar igår när jag red lektion. Så gick det bra eller dåligt? Om jag säger att jag gick runt som en solstråle hela dagen kanske ni vet svaret. Ja, det gick jättebra.

Tog Fiddlers sadel (den hon trivdes himla bra med sist) och red även på pelhamet. Med pelhamet är det lättare att samla och korta henne och det är så hon tjurat ordentligt med min sadel så jag ville se om det skulle bli samma med den här sadeln. Men det var inget som var obehagligt alls. Det är verkligen som att sitta på en annan häst.  Vi kunde helt plötsligt börja med massa skolor som inte alls gått tidigare för allt som gör att hon måste samla sig, använda ryggen och bakbenen har gjort ont. Jag måste verkligen be mamma filma när jag rider med den här sadeln nu och jämföra, ni kommer bli förvånade!

Jag är otroligt besviken på mig själv att jag inte kollat sadel tidigare, för det här har pågått ett tag. Och vi har bara stått och stampat på samma ställe. Men samtidigt köpte jag Moa med inte så mycket erfarenhet i bagaget. Jag har lärt mig så otroligt mycket på det här snart 2 åren. Det var en himla tur att jag hitta Anna, hon har fått mig att tänka i andra banor och jag har lärt mig så mycket av den lilla tiden jag ridit för henne. Det bästa är att hon är så engagerad och hon verkar tycka det är roligt att undervisa mig. Det är som om vi har mål tillsammans alla tre, inte bara jag och Moa. Jag känner mig väldigt trygg och jag får vara med och bestämma och diskutera. Hon får mig att känna att jag kan om jag vill. 

Nu kommer det ut en tjej till oss den 27:e december som ska hjälpa till och prova ut en sadel till Moa. Tills dess hoppas jag på att få låna Fiddlers sadel så mycket som möjligt.

Såhär kan det se ut när kraven blivit för höga med hennes egna sadel...


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0