Love of my life, my soulmate. u're my best friend.

Hemma efter jobb och stall. Moa red jag i ridhuset och hon va sjukt fin! Tränade lite halvhalter, övergångar, tempoväxlingar och skänkelvikningar i galopp. Tempoväxlingarna i galoppen gjorde hon väldigt bra. Kvick både fram och tillbaka, hon satte sig fint på baken i samlingen och sköt ifrån bra i ökningen. Jag varierade formen ganska mycket, lät henne rundas av och söka sig framåt emellanåt för att sen korta upp henne igen. Ville checka av om hon bar sig själv och det tycker jag faktiskt att hon gjorde. Hon flyttade sig bra undan vänster skänkel i skänkelvikningarna, undan höger vill jag har mer tvärning. Hon blir lite låst i högerbog så fick vara på den bogen ganska mycket. Som vanligt är det bara att jobba vidare med kvickheten, vissa stunder lyssnar hon väldigt bra och sätter under sig fint. Medan andra gånger (antagligen för att jag är lite slarvig) så tar det lite längre tid, hon hänger på bogarna osv. Jag fick en väldig fin känsla i traven, fick fram den här "svävarkänslan" på slutet och man verkligen känner hur ryggen och baken arbetar under sig, häfritg känsla det där. Massa morötter och beröm fick lilla tösen efter dagens ridpass.

Imorrn ska jag rida för Anna och då åker mamma med och filmar, äntligen!


Gammal bild, gillar verkligen hennes bakben på den här bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0