To many, the words love, hope and dreams are synonymous with horses.

Någon vill inte att min häst ska få ridas ut. Hovslagaren va och skodde en häst innan han skulle sko Moa. Hästen va lite bångstyrig så då tog han tag i grimskaftet, tar i för hårt och hans arm hoppar ur led. Asså det är inte sant! Så nej, Moa fick inga broddar eller snösulor idag heller. Mamma ringde reserv hovslagaren och han kunde komma på tisdag. Så vi får väl se. Åkte iaf upp till Moa efter jobbet. Masserade och pysslade lite med henne först. Sen bar jag mig ut i snövädret och gick promenad. Det har blivit ganska bra snö, blev inga kockor alls och hon halkade inte heller. Gick även in i en hage där ingen hade gått och pulsade i snön. Var jobbigt både för Moa och mig. Verkligen bra träning för dem att pulsa. Det måste lyfta benen ordentligt och verkligen vinkla in bakbenen. Hela ryggmuskulatruen får jobba också. Pulsade ca 10 min och gick "vanligt" i 30min. Moa hade massa energi, hon tog verkkligen i. Både Moa och jag såg ut som snögubbar när vi kom in i stallet igen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0