We are not given a good life or a bad life. We are given a life. It’s up to us to make it good or bad.

Måste börja bestämma mig snart vad jag ska göra. Men jag vet verkligen inte, känner mig så kluven. Försöker fundera på vad som gör mig glad och vad jag skulle kunna jobba med i 40år. Jag vet att jag mår dåligt av att sitta still, jag behöver ett arbete med stimulans, där jag får ta i. Jag vet att jag får ut det här av att arbeta med hästar. Jag vet också att jag trivs med "sånna" människor eftersom jag känner en gemenskap. Jag har har ganska svårt att umgås med människor som inte förstår mig eller där jag känner att jag inte passar in. Men så kommer vi till den här punkten ekonomi. Kan jag försörja mig med att arbeta med hästar? Det är slitsamt och dåligt betalt. Jag skulle också känna att jag kastat bort mina 3 år på naturvetenskaplinjen och betygen som jag kämpat för att få. Jag borde kanske ta biomedicin? Men samtidigt är jag så trött på att läsa nåt som jag känner att jag måste lära mig för att bli något. Jag vill lära mig något som jag vill lära mig. Jag har beslutsångest! Sen att andra människor vill att du ska göra eller va på ett visst sätt gör det ännu svårare att veta vad man vill. Om man bara hade någon som kunde säga till vilken den rätta vägen är att gå.






Kommentarer
Postat av: Annica

Vem har sagt att man inte kan försörja sig om man jobbar med hästar???? Det beror nog mer på vad man gör och din utbildning är verkligen inte bortkastad oavsätt vad du gör. Strunta i vad alla andra tycker och tänker, följ ditt hjärta och gör det du vill göra. Pengar är inte allt även om man måste kunna försörja sig, det viktiga är att du gör det du brinner för, det är det som gör att man mår bra och gör ett bra jobb. Kramar!!

2012-12-12 @ 21:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0