I fight for you

Om min häst blev svettig idag! Nästan helt dyngsur och skummig överallt men hon var så grymt duktig min lilla prinsessa! Riktig dröm på slutet. Körde lite olika grejer som rakriktning, har börjat med lite stora volter nu, skänkelvikningar, tempoväxlingar, övergångar och lite förvänd galopp. Har bestämt mig för att börja stretcha henne efter varje pass nu, iaf bakbenen. Min faster har kommit och masserat nu en gång i veckan sen hon var frisk för att känna så att allt utvecklas bra med mera. Hon är stel i typ hela höger bak och rygg. Därför masserar jag henne varje gång innan ridpassen på ryggen på båda sidorna med liniment och höger bak gör jag ibland men ska börja göra det varje dag också så att det släpper där. Nu jäklar ska vi komma igång ordentligt och få fram den fina dressyrhästen som jag verkligen har! :)

Vad gör jag nu då? Jo nu sitter jag här forever alone i mitt rum och väntar på att Ebba ska bli klar någongång. Sen ska vi ut med våra hundar och efter det hittar vi väl på något roligt. Har varit ute och sprungit idag också, det är ju inte bara hästen som ska röra på sig ;)

Eftersom jag inte har några nya hästbilder får ni en studentbild istället ;)


Moi och fina Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0