Oh my sweet love, you're perfect for me

Är det inte de ena är det de andra. Kom till hagen och möttes av ett svullet bakben, tänte att nu har hon väl blivit sparkat. Gick ner med henne till stallet för att undersöka saken närmare. Hon ömmade när jag klämmde och var svullen. När jag kollade närmare i karleden såg jag lite små skorpor. Sköljde ren benet och hon var väldigt röd i karleden. Så jag kom fram till att hon antagligen har fått mugg. Hon har haft den en gång förut med förra ägaren så det är ju ganska troligt att hon fått det igen. Min faster som ändå skulle massera idag kom en timme senare och konstaterade också att det såg ut som mugg. Hon tror även att hon är känsligare nu i huden pga att hon går på bete, rubbning i mag och tarm = känslig hud. Så hon skulle prata med en tjej om något som är bra att ge för magen. Men jag tvättade rent och smörjde in med helosan idag, ska köpa bakteriedödande imorrn. Även om det är jobbigt med mugg så är jag glad att det var det och inte något allvarligare. 

Annica masserade Moa också. Hon har blivit mycket bättre i höger rygg och bättre i höger nacke. Hon har fortfarnade spänningar i höger rumpa. Så jag måste vara noga med i ridningen att hon är balanserad och bär sig själv så att det inte är jag som bär henne. Men det gå framåt, jag kommer i alla fall att fortsätta massera henne varje dag där jag har gjort nu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0