I woke up this mornin smiled at the rising sun

Usch vilket jobbigt ridpass! Det var verkligen av eller på. Hon är ju tydligen brunstig nu och gnäggar på allt och alla. Så ibörjan när jag red skrek hon, ville stanna, kollade runt, var ouppmärksam och lite trög. Så det gick ju inte få henne att jobba. Sen märkte jag inte att vi red bredvid ett tågräls så det kom ett pendeltåg farande och Moa blev asrädd, det var första gången hon blev så rädd att hon inte visste vad hon skulle göra. Så efter det blev hon jättetriggad och då var det bara framåt som gällde. Ett himla massa lufttramp och en del bocksprång i galoppen. Stark och lyssnade inte alls på halvhalterna. Sen kom det en moppe farandes i en kurva som stegrade och då blev hon ju också rädd. Haha asså det var ett riktigt skitpass, hon kanske gick bra 5 min av 1h. Men, men så är det ibland. Hoppas på att det går bättre imorrn ;)

Riktig sommarvärme idag förresten. Kändes nästan som 30 grader i solen när jag solade. Ska på skiva ikväll också. Egentligen orkar jag inte men jag går för att jag är en sån himla bra kompis och håller vad jag lovar. Haha nej men vem vet jag kanske kommer ha jättekul. Är bara så trööötttt.


Att Sverige vann Eurovision igår, askul! Loreen var grym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0