I feel good today

Godmorgon!
Kändes riktigt bra att köra bilen själv igår, härlig känsla även om det fick mig att känna mig gammal också. Stor fördel är ju att man kan dunka musik på högsta volym utan att någon klagar. Farmor och Classe kom igår och firade mig med världens godaste kladdkaka och liten present. Sånt uppskattar jag verkligen! Åkte till stallet själv på kvällen och red i ridhuset, Moa va jättefin. Tränade övergångar och tempoväxlingar ibörjan, för att verkligen få igång motorn. Lekte lite med ställningen, flyttade bogarna och bakdelen för att få henne mjuk i sidorna och igång. Hon jobbade jättebra och var rund och fin i siluetten.

Det sista jag gjorde var att träna rakriktning i skritt. Duktig där också. I vänstervarv fick jag dock passa högerbogen hela tiden, måste vara jättenoga med att hålla mig på mitt voltspår så hon inte drar sig utåt. Hon har svårare at flytta bogen till vänster, hon har svårt att få in den där högra bogen just nu. Måste träna mer på galoppfattningarna också, de har blivit i ganska fri form på senaste tiden pga att vi va tvugna att lägga om träningen. Nu känner jag dock att jag kan börja ställa lite mer krav där igen, nästa pass får bli hlavlhalter och galoppfattningar.


Gammal bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0