Kolla sadel

Åker till stallet snart. Ska prova att rida i Annas sadel. Ska verkligen ta tag i det där med sadeln nu. Har velat lite fram och tillbaka, trott att den är bra och funkar. Men jag tror inte det längre. Jag vill iaf vara säker på att det inte är det.

Igår stog Moa emot i galoppen igen. Blev ganska frusterard först, det har gått så bra nu de senaste veckorna. Men det är hästars sätt att säga ifrån och Moa har den förmågan att säga ifrån direkt när inte nåt står rätt till. Då måste vi lyssna på de signalerna. Anna hämtade sin sadel som är lite vidare och då var det inga problem alls med galoppen, jag tyckte att hon rörde sig bättre också. Jag tycker det är svårt att komma ner ordentligt och att den är lite ostadig ibland min sadel. Pälsen är även uppruggad uppe vid manken efter jag har ridit. Vilket den inte alls var med Annas sadel. Min faster kände även spänningar i ryggen sist. Nu är det säkert inte just Annas sadel jag ska ha, men jag provar den idag igen och ser om det känns någon skillnad. Sadeln har ju så stor betydelse. Ringde till Mustang precis som har sadelutprovning, ska höra med föräldarna först när det kan köra och sen boka en tid. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0