You are the reason that I smile

Gissa hur min dag har sett du? Jobb och stallet? - rätt svar. Fick sluta lite tidigare från jobbet, så kunde åka lite tidigare till stallet. Red i ridhuset, tränade övergångar och lösgjordhet. Gick helt OK ibörjan, kände att jag inte riktigt  kom åt henne och fick inte igenom ställningarna ordentligt, hon tröck ut vänsterbogen och ville inte släppa igenom i vänstersidan. När jag skärpte till mig och blev mer nogrann så blev hon jättefin. Hon kom igenom i hela kroppen, vissa övergångar blev tydgliga och med bra påskjut bak. Det är bara att fortsätta jobba så ska vi nog få till det tillslut. Just nu blir det mest lösgörande, rund och låg i ridhuset, då jag inte vill få tillbaka några gamla beteenden. Hon är så vädligt positiv nu så vi tar ett steg i taget. Har börjat korta upp henne emellanåt och det har fungerat bra. Har ju börjat jobba henne från marken lite smått varje dag och hon börjar bli ganska haj på det här nu. Vi kan nog avancera lite där också.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0