I wonder if you think of me half as much as I think about you.

Ätnligen hemma, lååång dag. Red imorse. Tänkte rida ut men när jag kommit en bit mot jordbro sprang två älgar ut bara några meter ifrån oss, Moa blev ganska skärrad. Tänkte fortsätta men då låter det som något skrik/tjut från det hållet vi ska så jag vågade inte rida bort dit, haha red tillbaka och red en stund på volten. Lite jobbig och trög ibörjan och jag fick rida ordentligt. Tillslut släppte det och hon jobbade på riktigt bra. Blev mycket tempoväxlingar och övergångar.

Hon va snorig efteråt, mer vitt skum, inte tjockt. Hon har varit så några dagar. Hon har inte hostat men veterinär sa att det kan va allergi. Så vi provar med höet, eftersom foderbyte efter betet och att hon förut gick på silage. Hon sak få blött hö nu i 2 veckor så får vi se om det hjälper. Ska tempa henne imorrn. Vet inte om det här kan ha något att göra med att hon känts lite matt eller om det bara är för att hon börjar sätta päls. Hon behöver klippas! Åkte till jobbet efter stallet och kom precis hem. 

Morgondagen kommer se ungerfär likadan ut förutom att jag ska rida för Anna. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0