:))

Är fortfarande sjuk men nu har det gått över till vanligt förkylnoing bara så är nog snart helt frisk. Kunder rida Moa igår och då red jag ut. Hon hade massa överskottsenergi efter att ha vilat 2 dagar men grymt fin iaf. Gick ut igår även fast jag inte kände mig sådär jättetaggad, haha. Men vi va inte ute så länge så det funkade. Idag red jag lektion för Anna och hon va riktigt fin idag också. Fokus låg som vanligt på att egagera bakbenen, få upp fronten och vikten på bakdelen, kvick och lyhörd på mina hjälper och ja allt det där. Moa behöver stimuleras hela tiden och det gäller att vara kvick och känna när och var jag behöver vara där och säga/hjälpa till och när hon klarar sig själv. Jag tar ganska mycket eget intiativ när jag rider lektion vilket är en av mina största fördelar. Jag känner henne så pass bra nu att jag känner och kan inverka direkt när det behövs, "Jag hinner bara tänka så har du redan gjort det" brukar Anna säga, haha. Det gäller för mig att inte bli för girig och att hålla lugnet bara så blir det bäst. Hon kändes riktigt bra sista kvarten. Anna har inte sett Moa på två veckor och hon såg att hon hade gått bra de senaste veckorna, hon tyckte även att Moa hade fått mer muskler på halsen. Jag har själv tyckt det men man vet aldrig, det är så lätt att inbilla sig saker. Men det var kul att få det bekräftat. Hoppas hon fortsätter såhär nu :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0