Frukost À la Elin

Kickar igång dagen (som vanligt) med en ordentlig frukost. Äter ni en stadig frukost? Magen har inte fått föda på ca10h och både kroppen och hjärnan behöver lite bränsle för att komma igång. Jag är en riktig frukostmänniska och blir alldeles yr och matt om jag inte äter frukost. Finns många olika varianter av en bra och nyttig frukost. Jag äter vissa grejer i perioder, det beror på vad jag är sugen på. Just nu är jag helt såld på bananpannkaka.

Frukost À la Elin

Bananpannka:
1 Banan, 1 ägg, 2-3mask fiberhavregryn och lite vaniljpulver.

Mosa bananen med en gaffel. Vispa sen ihop med ägg, havregyn och vaniljpulver. Stek i stekpanna. Jag toppar med kvarg blandat med bär och frukt, mums!

Sen äter jag alltid en macka. Just nu har jag hittat ett supergott bröd på Coop, vid deras hembakade bröd. Det är bröd frön Green bakery, ekologiskt bröd. Ett surdegsbröd med frön och andra nyttigheter. Innehåller bra med fiber vilket bådar gott för både tarmar och mage.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0