Drinking out the bottle, I got no respect

Tjäna! Har varit i stallet imorse och red för Anna. Gick jättebra, fin och duktig häst. Vi fortsatte med lite övningar med att flytta bogarna och bakkärran för att få henne loss och mjuk. Hon har verkligen blivit stadigare och mer reglerbar en förut.Det går framåt hela tiden just nu, vilket är superkul! Det blev mestadels galopparbete, sista kvarten blev hon lite för taggad och tyckte vi skulle köra galoppombyten istället men efter nya påfund från Anna och min sida förstod hon vad hon skulle göra igen och vi fick igenom det vi ville. Hon lyckades dock tappa en sko idag i ridhuset, en häst blev rädd och slängde sig iväg och tror att det var då även Moa tappa skon. När vi kom tillbaka till stallet kom nya tjejen och hennes häst och vi släppte ihop Moa och Nikita på en gång. Inte mycket action där inte mer än att Moa blev sur när Nikita stod vi höet. Så det kommer nog gå bra det där förhoppningsvis.

Efter stallet tog jag en tur till centrum och köpte dricka till nyårsafton, premiär för mig på systemet. Haha har inte hunnit handla själv innan. Sitter här färdigfixad och ska snart bege mig till märsta, Hanna fyller 19 och det måste självklart firas. Tjejmiddag och utgång är vad som väntar. Trevlig lördag allihopa!

 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0