God jul (lite sådär efter)

Förlåt har varit jättedålig på att blogga men har haft fullt upp med jobb, julen och hästen. Julafton började tidigt för min del, jag och Hanna hade planerat en mysig morgontur i snö men inte riktigt så blev det. Ingen snö utan regn och blåst istället. Så vi bestämde oss för att rida i ridhuset i stället och ta lite kort. Moa fick iaf ha på sig en tomteluva. Vid lunch kom farfar och Gunnel och åt julgröt samt bytte julklappar. Kalle anka och resten av kvällen spenderades hos min moster och hennes familj samt mammas sida av släkten. Fick lite julklappar, åt god mat, trevligt sällskap och bus med småkusinerna. Vi firade jul på juldagen också men den här gången hos farmor och Classe, fick mer klappar och lekte charader gjorde vi också. Har haft en jättetrevlig och mysig jul och tack till min underbara släkt för alla julklappar och sällskapet!

Idag har jag varit i stallet på morgonen, red ut på en pigg Moa dock inte lika pigg som igår. Red mot jordbro och klättrade och sen galoppjobb på vägen tillbaka. Jobbade sen till 17:30 och nu är jag hemma. Ska eventuellt vosha med Ebba senare, bror på när hon kommer hem. Annars tänker jag bara ta det lugnt och kolla på film. Känner att jag behöver vila upp mig lite.

Lite bilder från dagarna
















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0