Det artar sig

Känner mig alltid 40 år äldre när jag har träningsvärk, man åmar sig som en gammal tant bara över att resa sig upp. Men måste ha tränat bra igår iaf.

Ridlektion för Anna vart det idag. Började med att arbeta henne från backen som jag gjorde i fredags. Med Anna fick jag bland annat variera formen, det är viktigt att hon får sträcka ut men också att hon kan komma upp och öppna fronten och sätta sig lite mer på bakbenen. Just nu tycker hon det är väldigt bekvämt att sträcka ut och vara i den djupare och rundare formen. Fick också rida övningar för att lossa bogarna och få igång bakkärran. Allt vi gör, gör vi i ganska korta sekventer för att alltid se till att hon har energi i det hon gör. Hon va väldigt framme och energin fanns där hela tiden. Det vi kommer fortsätta jobba med nu ett tag framföver innan vi kan börja jobba lite mer med den tyska ridläran och tävlingsformen är att lossa, tämja, stretcha och mjuka upp hennes muskler. Anna har gett mig massa bra övningar som jag ska köra tills vi ses nästa gång. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0