It's gonna get better

Annica kom och massera Moa imorse och efter det hjälpte hon mig i ridhuset. Ibörjan var det en omotiverad latmask jag fick rida men efter lite tempoväxlingar och annat arbeta kom hon igång. Hon kan va så olik att rida ibland, hon kan vända från 0-100. I tempoväxlingarna jobbade vi framförallt med vinklingen i bakbenen och ett bra påskjut i ökningarna. När jag verkligen får till sitsen och känslan där så går hon riktigt bra. Hon är känslig för vikthjälperna och det är något som jag måste ta vara på. Jag är en sån person som gärna vill att saker och ting ska gå fort och det ska hända nu. Gör det inte det blir jag frustrerad och det är då Moa och jag hamnar i den onda cirkeln. Så för min del måste jag träna på att hålla humöret, va lugn, hitta en lösning till problemet och andas. Men sista halvtimmen kändes hon riktigt bra idag. Tänkte åka till gymmet efter men var inte så sugen så gick en power walk med hunden 1 och 1/2 h istället. Gymmar imorrn istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0