Tömkörning

Tömkörde plutten idag. Hade vetekudde på innan. Började dock med att skritta fram henne för hand, alltså inte tömköra, tränade lite halter, flyttade bakdelen och lyfta benen som jag brukar göra. Efter ca 25 min gick jag över till att tömköra. Fortsatte där med att arbeta med bakdelen, först längs långsidan med att bara flytta in rumpan några steg och sen rakt några steg osv. Det gjorde jag i skritt. Därefter gick jag över till trav och la in 10-15meters volter längs långsidan där jag bad henne att flytta bakdeln runt volten, för att få henne att korsa och vinkla in bakbenen ordentligt. Vilket hon gjorde ganska bra, lättare undan höger än vänster. I vänster vill hon hellre skjuta ut högerbogen och inte korsa vänsterben ordentligt. Så det får vi fortsätta jobba med. 

Ska iväg och gymma nu. Blir ben och mage den här gången. Inte bara Moa som måste röra på fläsket ;)

Klickade precis hem det här från hööks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0