Dä ä inte lätt....

Det här med vad jag vill plugga är verkligen skiiiitsvårt. Velar mellan allt möjligt, veterinär, djurvårdare, hippologprogrammet, nåt inom medie och data, reklam, biomedicin och nu kollar jag på tandläkarprogrammet...Försöker fundera på vilka ämnen jag tyckte va någorlunda intressanta i gymnasiet och det va väl biologi, matte och sociologi. Det tråkigaste ämnena för mig va fysik och kemi.

Jag tror dock att jag kan utesluta att jobba med hästar på heltid. Dels för att det är väldigt slitit och dåligt betalt. Dessutom är jag väldigt nöjd med att ha min egna häst och utvecklas tillsammans med henne. Jag gillar att ha mitt egna lilla "projekt" och verkligen lägga 100% på min häst. Skulle jag jobba med hästar kommer jag antagligen inte kunna ha råd med egen häst, det blir antagligen inte lika personligt och jag är rädd för att jag skulle tröttna. Jag tror att jag trivs bäst med att ha hästarna vid sidan om arbetet som en hobby. Jag tycker dock att det är väldigt intressant att lära mig mer om hästar och annat men kan då hellre tänka mig att gå på clinicar eller småkurser för att utveckla mig som ryttare/hästägare.

Det som vore drömmen är ju att hitta ett arbete som jag kan tycka är någorlunda kul att jobba med, som är ganska bra betalt som ger mig tid och pengar till att fortsätta med min hobby och annat. Jag vet att jag tycker det är intressant med biologi och levande ting, även design och bild. Har aldrig tänkt på tandläkare förut men det slog mig helt plöstligt idag. Kollade även upp lönen och den va mer än jag trodde! Logopedutbildningen verkar också ganska intressant, dock inte lika bra betalt som tandläkare. Biomedicin verkar ganska kul... Jag vill ha ett arbete som är stimulerande och kreativt. Jag kan inte sitta stilla framför en dataskärm hela dagen, är alldeles för rastlös för det. Jag tänkte söka några utbildingar till hösten, ifall jag vill börja plugga då. Men jag hoppar så mycket i tankarna från dag till dag. Jag vill verkligen känna att jag väljer rätt utbildning, argggghh skitsvårt jue!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0