Aha-upplevelse

Måste börja med att berätta om ridpasset imorse som gav mig en riktig aha-upplevelse! Red barbacka med vanliga tränsbettet. Jobbade på som vanligt med halter, ryggningar, övergångar, sidvärs osv. Jobbade bland annat på ängen över motorvägen och där hände det grejer! Jobbade med galoppen med förvänd och rättvänd galopp och helt plötsligt så svävar jag på moln. Tyckte hon jobbade bra innan men inget jämfört med vad hon fick för sig helt plötsligt. Har aldrig haft sån där känsla på henne eller på någon häst, det va verkligen en "aha är det såhär det ska kännas". Så lätt i handen, så mjuk, framme och det va som att sitta på ett svävande moln (inte för att jag gjort det men aa ni förstår) sjuk häftig känsla iaf. Henne flås ändrades helt och det va som vi blev ett. Det höll väl dock bara några minuter men nu har jag verkligen något att sträva efter. Så roligt att jag just red barbacka också, men det har alltid gått lika bra att jobba henne utan som med. Det är nog bara vi hästägare som förstår hur lycklig och glad man kan bli över sånna här superbra ridpass. 

Åkte till jobbet efter stallet och jobbade 10-18:30, löningshelg och då är det alltid mycket att göra. Kom hem helt slut och nu ska jag bara mysa själv framför datan och kolla nåt avsnitt av Vampire diaries. Tycker det är skönt att bara vara för sig själv ibland. Upp tidigt imorrn med för att åka till stallet och sen jobba. 


Kommentarer
Postat av: Annica

Åhhh vad glad jag blir för din skull, det är verkligen en underbar känsla. Härligt att allt ditt slit äntligen ger resultat, det är du värd. Är helt övertygad att det nu bara kommer att gå bättre och bättre. Blir extra glad för att du och Moa hittade samspelet när du red barbacka och med vanlig bett, du vet ju mina värderingar ;-). Stor kram!

2013-05-25 @ 22:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0