HELG OCH KLADDKAKA LCHF

Äntligen är det helg! Va hos hästen imorse och red ut barbacka. Jobbade på som vanligt, klättrade även ltie i skogen där det fanns en del nedfallna små träd som gick att skutta över. Moa va taggad som vanligt. Mötte Emelie när jag kom tillbaka som också skulle jobba så jag slapp åka buss. Så vi betade först Moa i 45 min innan vi åkte till jobbet. Har jobbat sen til halv 9 och nu har jag käkat mig proppmätt på kyckling och kladdkaka till efterätt. Kladdkakan (LCHF) blev riktigt lyckad, mycket godare än den jag provade sist. Så här får ni receptet på den:

Elins kladdkaka (LCHF) 
2 ägg
1,75 dl stevia strö
50 gram mörkchoklad (minst 70%) 
1/2 dl mandelmjöl
1/2 dl kokosmjöl
1,5 msk mandelsmör
1,5 msk jordnötsmör (osaltad ekologisk)
1/2 tsk vaniljpulver
3 msk RAW kakao
1 tsk fiberhusk
Jag hade i en klick hasselnöt- och chokladkräm från renee voltaire men det går säkert lika bra utan.

sätt ungen på 180 grader. Hacka chokladen i småbitar. Blanda alla ingredienser till en smet. Ströa en form, jag gjorde det med kokos. Häll i smeten. Jag hade inne min i 6-7min och då va den kladdig, inte rinnig. Man får hålla lite koll beroende på hur man vill ha den. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0