hest är best

Känslan av att bara få sätta sig ner när man har rört på sig i massa timmar är obeskrivlig, haha. Jag vet inte hur jag tänkte med gymmet, röd dag=stängt. Så jag kör på en joggingtur och lite ben och rumpövningar här hemma istället. Dock väntar jag nån timme med det så kroppen får vila lite. 

Lektionen för Anna imorse gick väldigt bra. Annica masserade henne innan och det brukar alltid hjälpa till lite i rörlig- och smidigheten. Började med de här halt-galoppövergångarna som satt ritkigt bra idag. Väldigt lyhörd både fram och tillbaka. Efter det blev det lite öppnor och slutor men vi körde öppna längs halva långsidan, 10-metersvolt och sen diagonal sluta ur det mot medelinjen. I öppnn kändes hon rörlig och lätt att flytta, jag önskar lite mer energi, inte mer tempo utan mer takt. Slutan får jag fibbla lite med innan den sitter helt, vilket blir sista biten och då istället tappar hon lite motor. Så det får vi öva mer på.

Vi avslutade med skritt-galoppövergångar där jag flyttade henne undan innerskänkeln i skritten då hon just nu gärna vill göra halt eller galoppera. Hon lär sig fort och vill gärna vara före med övningar. Men efter några gånger fattade hon att hon skulle skritta och inte göra halt som första övningen. Så det satt fint sen. Annars kändes hon väldigt positiv, framåt, lyhörd och bakkärran jobba på bra. Är supernöjd med henne (Y)


Inte tagen idag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0