Nöjd efter årets första start

Så då har vi gjort våran första start för iår och vår första LA:1a och jag är supernöjd! Hon var verkligen på hugget och hade massa energi. Vilket började med ett litet glädjeskutt när vi kom i på tävlingsbanan som ni ser på filmen hehe... Jag är jättenöjd med programmet. Den stora missen var vänstergaloppen som hon annars aldrig brukar byta hemma på träning men hon blev lite för taggad där och då blev det ett "byte" istället. Är nöjd med energin, framåtbjudningen, känslan, formen (kunde va ngt mer ihop och loss), lydnanden (lite för på iband bara), positiviteten och tycker vi hade ett ganska bra flyt. Skulle velat haft mer tvärning i skänkelvikningarna, bättre hörnpasseringar, hade kunnat få mer mjukhet om jag verkligen tog igenom ställningarna där m.m.

Tyvärr så var det här en domare som inte har den uppfattningen jag strävar efter i min ridning. Jag är ju lite för den klassiska ridningen och strävar efter en mjuk, loss, följsam, rörlig känsla där hästen är framme, vill ta för sig, och bär sig med vikt på bakbenen och en bärighet fram. För mig är inte det att få in nosen så långt in som möjligt med ett "påskjut". Men det är en bedömingsport och vi tycker olika. Jag får utgå från mig och min häst och vad min känsla är. Finns massa vi kan förbättra och håller med om vissa delar men tycker vi blev lite snålt bedömda. Egentligen måste jag verkligen försöka åka ut mera, jag behöver verkligen tävlingsrutinet. Samt få koll på vilka domare som dömer vad. Vi får se hur det blir till våren, förhoppningsvis kan det bli mer tävlande då!

Tack till Hanna, mamma, Annica och Anna som var med och hjälpte mig idag :)

Länk till filmen
https://www.dropbox.com/s/22jbptn28qkym2e/20131020_182534.mp4




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0