the best way to predict your future is to create it

Har börjat tagit tag i mitt framtidsplanerande nu. Nästa höst ska jag verkligen börja plugga. I höst blev det så mycket som inte stämde, tror inte egentligen att det bara var fel av program utan att jag inte kände mig redo än, va mentalt i en svacka just då oxå. Sen känner jag även att jag vill plugga på en annan ort eller i London. Ska jag plugga så måste jag kunna satsa till 100%, är lite av en allt eller inget människa. Vilket också gjorde att jag bara la av studierna helt nu i höst. Om jag känner mig rätt kommer jag vara mycket mer motiverad till att plugga och satsa om jag inte bor hemma och tyvärr kommer jag inte kunna ha häst samtidigt heller. Dock kommer jag nog inte kunna sälja Moa så får försöka lösa det med långttishyra eller nåt, hoppas på min faster hehe.

Plugga utomlands och i London skulle verkligen vara jättekul. Tror verkligen det är erfarenheter och minnen som man kommer ha med sig hela livet. Det är mycket att kolla upp och planera bara men om jag har råd och hittar en utbildning tänker jag absolut söka iaf. Att inte veta är på ett sätt spännande men också sjukt jobbigt. Men det kommer lösa sig, det gör det alltid...

Om en liten stund åker jag till stallet och ska rida för Anna. Ikväll blir det voshtime med Jessica och Ebba. Blir ett pass på friskis också.

Sen kanske det blir lite annat skoj i december, hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0