Sparkad

Då har man varit med och sin första hästolycka, klarat mig bra ändå under mina 10 år med hästar. Såg att jag hade glömt bort att sätta på svansremmen på en av hästarnas täcken så då gick jag ut i hagen för att fixa till det. Precis när jag står bredvid rumpan blir hästen i hagen bredvid rädd för nåt och bockar. Då börjar den hästen jag står vid också rädd och vänder rumpan mot mig och sparkar. Jag blir träffad och det blödde som fan. Ramlar mot backen och allt snurrar och svårt att andas osv. Försöker rota fram telefonen men jag blev träffad vid ögonbrynet och där blöder det så himla mycket så hela mobilen blir dränkt i blod. Touchen slutar då att funka så det tar en stund innan jag får tag på Mamma.

Lyckas sen gå till grannstallet där jag får hjälp och sen åkte vi in till sjukan. Har fått en liten hjärnskakning, muskelskada i nacken och sår i pannan. Har ont i huvudet och nacken just nu men det va tur att det inte blev något allvarligare. Så inget jobb för mig idag och nu när jag äntligen börjar känna mig frisk från förkylning och öroninflammation så kommer det här, jag som ville börja sätta igång med träningen. Aja sånt e livet.


Jävligt smickrande bild men så såg jag ut på sjukan idag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0